Семінари практичних психологів 2018-2019 н.р

1. Психолого-педагогічний семінар з елементами флештренінгу

ЦПО та РТМ (жовтень)

«Вплив успіху вчителя на розвиток життєвої компетентності учнів»

Мета: самоактуалізація особистості педагогів; підвищення психологічної компетентності у використанні методу «флештренінг»; профілактика емоційного вигорання через релаксацію.

2. Семінар-тренінг ДНЗ № 6 «Зірочка»» (листопад)

«Соціально-психологічна компетентність дітей дошкільного віку

Мета: підвищення рівня психологічної компетентності педагогів та їх загальної психологічної культури. Сприяти розвитку емпатії та рефлексії.

3. Семінар-практикум ЗОШ № 5 (січень)

«Активні форми роботи психолога з батьками»

Мета: підвищення професійної компетентності практичних психологів з питань ефективної взаємодії з батьками.

4. Семінар-практикум ДНЗ № 3 «Оленка» (квітень)

«Релаксаційні техніки як засіб збереження психологічного здоров’я дошкільників».

Мета: познайомити учасників семінару з різноманітними формами та методами релаксаційних технік у роботі з дітьми дошкільного віку; сприяти оволодінню практичними навичками психорегуляції емоційного стану дошкільників.

План засідання методичного об’єднання практичних психологів ЗДО
І засідання серпень 2018 року СЗОШ № 1

1. Аналіз роботи методичного об’єднання практичних психологів за 2017-2018 навчальний рік та завдання на новий навчальний рік. Ознайомлення з планом роботи методичного об’єднання практичних психологів на 2018-2019 н. р.

Плахтій О.М., керівник методичного об’єднання.

2. Рекомендації щодо планування роботи практичних психологів міста на 2018-2019 навчальний рік.

Заглада М.М., методист з психологічної служби.

3. Обговорення та затвердження плану роботи методичного об’єднання практичних психологів ЗДО на 2018-2019 навчальний рік.

ІІ засідання жовтень 2018 року ДНЗ № 5 «Веселка»

Тема. Система роботи практичного психолога з сім’єю як джерело психологічного здоров’я дитини.

1. Психологічна просвіта батьків як складова превентивної діяльності практичного психолога.

Заглада М.М., методист з психологічної служби.

2. Групові форми роботи з батьками.

Янголь Г.Я., практичний психолог ДНЗ № 5.

3. Тренінг батьківської ефективності в оптимізації роботи практичного психолога з батьками.

Калємі О.В., практичний психолог ДНЗ № 3.

Майстер-клас

Ефективні вправи в роботі практичного психолога з батьками.

(З досвіду роботи практичних психологів ЗДО)

ІІІ засідання грудень 2018 року ДНЗ № 9 «Фіалка»

Тема. Розвиток комунікативної активності дитини дошкільного віку.

1. Спілкування – як умова формування особистості дитини.

Заглада М.М., методист з психологічної служби.

2. Дослідження рівня комунікативної активності дитини дошкільного віку.

Коваленко І.А., практичний психолог ДНЗ № 7.

3. Робота практичного психолога з розвитку комунікативної активності дитини.

(З досвіду роботи практичних психологів ЗДО)

4. Практичний показ «Форми розвитку комунікативної компетенції дитини».

Пелех Н.В., практичний психолог ДНЗ № 8.

ІV засідання березень 2019 року ДНЗ № 4 «Малятко»

Тема. Виховання відповідальності – одна з найважливіших умов у здійсненні морального виховання дитини.

1. Соціальна відповідальність – риса морально свідомої особистості.

Заглада М.М., методист з психологічної служби.

2. Формування відповідальності у дітей дошкільного віку.

Пасьовин Г.Г., практичний психолог ДНЗ № 2.

3. Активні форми роботи практичного психолога щодо формування відповідальності у дітей дошкільного віку.

(З досвіду роботи практичних психологів)

Практична частина

Педагогічна майстерня «Особистісна відповідальність психолога»

Косенко К.О., практичний психолог ДНЗ № 9.

План засідання методичного об’єднання практичних психологів ЗЗСО
І засідання серпень 2018 р. СЗОШ № 1

Тема: Інструктивно-методичні рекомендації щодо діяльності працівників психологічної служби на 2018-2019 н. р.

Мета: надання методичних рекомендацій щодо діяльності працівників психологічної служби у поточному році.

План роботи:

1.Обговорення пріоритетних завдань та затвердження плану роботи МО на поточний рік, його особового складу. Голова МО Мазур В.С.

2.Розгляд основних директивних та нормативних документів, перспективи розвитку освіти міста. Методист ПС - Заглада М.М.

3.Особливості професійної діяльності практичних психологів у поточному навчальному році. Методист ПС - Заглада М.М.

4.Критерії оцінювання діяльності психологічних служб закладів системи освіти міста. Методист ПС - Заглада М.М.

5.Новинки видань психолого-педагогічної преси та літератури. Методист ПС - Заглада М.М., голова МО Мазур В.С.

6.Підбиття підсумків роботи. Вироблення методичних рекомендацій за результатами засідання. Методист ПС - Заглада М.М., голова МО Мазур В.С.

ІІ засідання жовтень 2018 року. ЗОШ № 4

Тема: Інноваційна діяльність практичного психолога системи освіти.

Мета: Розширити форми і методи використання інтерактивних технологій у роботі практичного психолога

План роботи:

1.Вступ. Психологічний супровід інноваційної діяльності загальноосвітнього закладу. Садовська І.В. – практичний психолог ЗОШ№4

2.Використання інтерактивних технологій у роботі практичного психолога (круглий стіл з досвіду роботи фахівців ПС);

3.Обговорення новинок видань психолого-педагогічної літератури. (Психологи та соціальний педагог шкіл міста ).

4.Підбиття підсумків роботи. Розробка методичних рекомендацій за результатами засідання. Методист ПС Заглада М.М.

ІІІ засідання січень 2019 р. ЗОШ № 10

Тема: Воркшоп «Як підвищити стресостійкість психолога»

План роботи:

1. Стресостійкість як вид психологічної стійкості особистості.

Заглада М.М., методист ПС.

2. Психологічні компоненти стресостійкості.

Рак Р.Г. – практичний психолог ЗОШ № 10.

3. Дослідження стресостійкості практичних психологів ЗНЗ.

Мазур В.С. – практичний психолог ЗОШ № 5.

4. Способи саморегуляції емоційного стану.

Практичні психологи ВПТУ, КНЕУ.

5. Обмін досвідом у формі майстер класу «Методи гармонізації психоемоційного стану людини».

Практичні психологи СНАУ, ЦПО та РТМ.

IVзасідання березень 2019 р. ЗОШ № 11.

Тема: Здоров’язбережувальні технології в системі роботи практичного психолога як один із методів реалізації виховання у клієнтів ціннісного ставлення до себе "

План роботи:

1. Здоров’язбережувальні технології. Поняття, історія та основні завдання. Заглада М.М.- методист ПС

2. Створення психологом сприятливих умов, які забезпечать психічне здоров’я і комфорт учнів. Триус В.М.- практичний психолог ЗОШ № 11

3. Круглий стіл на тему «Види оздоровчої діяльності практичного психолога на заняттях» (з досвіду роботи фахівців: дихальна та пальчикова гімнастика, психогімнастика, арт-техніки, кольоротерапія, ігрова терапія, музичний супровід, релаксація та інше). Психологи та соціальні педагоги .

Vзасідання травень 2019 р. відділ освіти

План роботи:

1. Підведення підсумків роботи методичного об’єднання практичних психологів за 2018-2019 н.р.

Мазур В.С.

2. Представлення фахівцями результатів проведеної роботи за навчальний рік.

Практичні психологи та соціальні педагоги

3. Круглий стіл на тему «Труднощі в роботі фахівців психологічної служби міста».

Практичні психологи та соціальні педагоги

План роботи творчої групи практичних психологів закладів освіти міста

Тема. Здоров’язберігаючі технології для попередження емоційних розладів працівників освіти.

І засідання серпень 2018 року СЗОШ № 1

Тема. Організаційне засідання творчої групи спеціалістів.

1.Розгляд алгоритму діяльності, обговорення актуальності обраного напряму, визначення мети роботи групи.

Заглада М.М., методист з психологічної служби.

2. Планування діяльності на 2018-2019 н.р., визначення основних напрямів роботи за темою, підбір літератури та методичних матеріалів до теми.

Садовська І.В., керівник творчої групи психологів.

ІІ засідання вересень 2018 року Роменський коледж КНЕУ

Тема. Феномен «професійного вигорання» педагогів.

1.Симптоми професійного вигорання.

Федько С.М., практичний психолог Роменського коледжу КНЕУ.

2. Сфери особистості, які страждають через професійне вигорання. Здоров’я і вигорання.

Калємі О.В., практичний психолог ДНЗ № 3.

3.Kahoot тестування педагогічних працівників «Вигорання чи неправильний вибір професії».

Садовська І.В., керівник творчої групи.

ІІІ засідання листопад 2018 року ДНЗ № 5 «Веселка»

Тема. Методи гармонізації психофізичного стану.

1.Арт-методики як метод профілактики вигорання педагогів.

Янголь Г.Я., практичний психолог ДНЗ № 5.

2. Складання ментальних карт арт-терапевтичних методик.

Учасники творчої групи.

3.Майстер-клас використання арт-методик у роботі психолога.

Радчук Н.А., практичний психолог ДПТНЗ «Роменське ВПУ»

Гарцарік К.В., практичний психолог ЗОШ № 8.

ІV засідання лютий 2019 року ЗОШ № 4

Тема. Способи саморегуляції.

1.Характеристика емоційних станів.

Садовська І.В., керівник творчої групи.

2. Методи психічної саморегуляції.

Самілик Т.В., практичний психолог

3.Аромотерапія, музикотерапія як методи саморегуляції. Майстер-клас.

Мазур В.С., практичний психолог ЗОШ № 5.

V засідання травень 2019 року ЗОШ № 7

Тема. Роль психологічного супроводу педагогів

1.Застосування піскотерапії під час консультування педагогів. Майстер-клас.

Завгородня О.В., практичний психолог ЗОШ № 7.

2.Релаксаційні вправи, які сприяють швидкому та ефективному розслабленні педагогів. Майстер-клас.

Рак Р.Г., практичний психолог ЗОШ № 10.

3.Оформлення та видання методичного посібника. Підбиття підсумків роботи творчої групи спеціалістів за рік.

Садовська І.В., керівник творчої групи.


СЕМІНАРИ 2017-2018н.р.

СЕМІНАР-ПРАКТИКУМ № 1 жовтень 2017 року СОГ-ІТД

Тема. Використання елементів казкотерапії як один із шляхів корекційно-розвивальної роботи практичного психолога.

Мета. Ознайомити учасників семінару з особливостями використання елементів казкотерапії в корекційно-розвивальній роботі практичного психолога. Розглянути завдання казкотерапії, види казок та методику їх проведення. Розвивати творчу активність, уяву, логічне мислення. Виховувати бажання використовувати інновації у своїй роботі.

Матеріали. Таблиці (або слайди): "Види казок", “Завдання казкотерапії”, атрибути для практичного показу, записи музики для медитації, тести-схеми.

М. М. Заглада, методист з психологічної служби

Т. В. Самілик, практичний психолог СОГ-ІТД

І. В. Садовська, практичний психолог ЗОШ №4

Практична частина семінару:

1. Інсценізація уривку казки за участю дітей.

Т. В. Самілик, практичний психолог СОГ-ІТД

2. Робота в малих групах.

Обмін досвідом учасників семінару та презентація напрацювань.

СЕМІНАР № 2 листопад 2017 року ДНЗ № 1 «Чайка»

Тема. Розвиток пізнавальних процесів дітей дошкільного віку з використанням ІКТ.

Мета. Активізувати знання спеціалістів психологічної служби з впровадження та поширення інформаційно-комунікаційних технологій у роботі з дітьми дошкільного віку; ознайомити з новими формами та методами роботи, спрямованими на розвиток пізнавальних процесів малюків.

Теоретична частина:

1.Використання інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) у дошкільній освіті.

М. М. Заглада, методист з психологічної служби

2. Використання сучасних форм роботи з розвитку ІКТ в роботі практичного психолога ДНЗ.

Г. Я. Янголь, практичний психолог ДНЗ №1

3. Використання Інтернет - ресурсів для підвищення професійної компетентності психологів (Корисні інтернет-адреси).

О. В. Калємі, практичний психолог ДНЗ №3

Практична частина:

1.Розвиваюче заняття для дошкільнят.

Г. Я. Янголь, практичний психолог ДНЗ №1

2. Засідання круглого столу «Обмін досвідом роботи з питання

« Використання ІКТ у роботі практичного психолога ДНЗ»».

О. М. Плахтій,практичний психолог ДНЗ № 4

Г. Г. Пасьовин, практичний психолог ДНЗ № 2

І. А. Коваленко, практичний психолог ДНЗ № 6

СЕМІНАР № 3 січень 2018 року ЗОШ №8

Тема. Тривожність як основний чинник дезадаптації учнів.

Мета. Підвищити рівень професіоналізму працівників психологічної служби з питання подолання тривожності у дітей. Систематизувати набуті знання та ознайомити з новими поглядами науковців відносно проблеми дитячої тривожності. Ознайомити з діагностичними методиками щодо вивчення особливостей тривожності та її рівня у дітей. Допомогти в виборі актуальних технік спрямованих на подолання та зниження рівня тривожності.

Теоретична частина

1.Тривожність: причини виникнення, ознаки, особливості.

М. М. Заглада, методист з психологічної служби

2. Нові погляди науковців відносно проблеми дитячої тривожності.

К. В. Гарцарик, практичний психолог ЗОШ №8

3. Актуальні техніки, спрямовані на подолання та зниження рівня тривожності.

В. С. Мазур, практичний психолог ЗОШ №5

Практична частина

1.Перегляд та обговорення відео-фрагменту корекційного заняття з учнями 5 класу.

К. В. Гарцарик, практичний психолог ЗОШ №8

2. Засідання круглого столу «Створення банку діагностичних методик щодо вивчення особливостей тривожності та її рівня у дітей».

Л.П. Гладченко, практичний психолог СЗОШ №2

( психологи ЗНЗ)

СЕМІНАР № 4 березень 2018року Роменський коледж КНЕУ

Тема. Комп’ютерна залежність: формування, діагностика, корекція і профілактика.

Мета. Підвищити рівень професійної компетентності фахівців служби з питання комп’ютерної та мобільної залежності підлітків та молоді; поглибити знання з питання діагностики комп’ютерної залежності та скласти банк діагностичних методик та корекційно-розвиваючих програм щодо даної проблеми.

Теоретична частина

1.Формування комп’ютерної субкультури ( від клинопису до Інтернету).

Н. А. Радчук, практичний психолог ДПТНЗ «Роменське ВПУ»

2. Інтернет та мобільна залежність у дітей та підлітків.

М. М. Заглада, методист з психологічної служби

3. Симптоми Інтернет - залежності, стадії виникнення, типи Інтернет - залежних осіб.

В. Є. Шевченко, практичний психолог Роменського коледжу СНАУ

4. Діагностика комп’ютерної залежності підлітків та молоді.

С. М. Федько, практичний психолог Роменського коледжу КНЕУ

Практична частина

1.Корекційне заняття зі студентами щодо попередження Інтернет – залежності.

С. М. Федько, практичний психолог Роменського коледжу КНЕУ

2. Діагностика комп’ютерної залежності у психологів міста.

С. М. Федько, практичний психолог Роменського коледжу КНЕУ

3. Робота в групах. Формування банка діагностичних методик та корекційно-розвиваючих програм щодо профілактики Інтернет – залежності підлітків та молоді.

М. М. Заглада, методист з психологічної служби

СЕМІНАР № 5 квітень 2018 року ДНЗ № 8 «Дзвіночок»

Тема. Розвиток творчих здібностей дітей – один із пріоритетних напрямків у роботі з дітьми дошкільного віку.

Мета. Систематизувати та поглибити знання практичних психологів з розвитку творчих здібностей дітей, визначити найважливіші критерії оцінювання здібностей та шляхи розвитку творчої особистості.

Теоретична частина

1.Психолого – педагогічні аспекти формування компетентної, творчої особистості дошкільників.

М. М. Заглада, методист з психологічної служби

2. Поняття творчості та творчих здібностей у психології.

О. В. Калємі, практичний психолог ДНЗ №3

3. Особливості та чинники розвитку творчих здібностей у дітей.

Г. Я. Янголь, практичний психолог ДНЗ №5

4. Діагностичний інструментарій розвитку творчих здібностей дошкільнят.

О. М. Плахтій, практичний психолог ДНЗ №4

5. Організація розвивальної роботи практичного психолога з усіма учасниками навчально – виховного процесу.

Н. В. Пелех, практичний психолог ДНЗ №8

Практична частина:

1.Тренінгове заняття для вихователів «Розвиток природних обдарувань та творчих здібностей дітей».

Н. В. Пелех, практичний психолог ДНЗ №8

План роботи методичного об’єднання практичних психологів ЗНЗ 2017-2018 навчальний рік

Керівник – Мазур В. С.

№ засідання Тематика методичного об’єднання практичних психологів ЗНЗ на 2017-2018 навчальний рік Відповідальні
І засідання Серпень СЗОШ№1 1. Звіт про роботу методичного об' єднання у 2016/2017 навчальному році. Мазур В.С.
2. Ознайомлення з планом роботи на наступний рік та пріоритетними напрямками діяльності методичних об єднань у 2017/2018 навчальному році. Мазур В.С.
3.Анкетування учасників методичного об'єднання. Мазур В.С.
ІІ засідання жовтень ЗОШ № 7 Тема «Формування культури спілкування учнів у сім’ї»
1.1. Психологічні аспекти взаємин батьків і дітей. СЗОШ №1 Жмурко Н.А.
1.2. Діагностика та розвиток компетентності взаємовідносин між батьками та дітьми. ЗОШ № 4 Садовська І.В.
1.3 Розвиток навичок ефективного спілкування в сім’ях. ЗОШ № 7 Завгородня О.В.
1.4 Методи та технології корекції порушень і труднощів в спілкуванні . (З досвіду роботи практичних психологів шкіл міста). Практичні психологи шкіл міста
ІІІ засідання січень ЗОШ № 6 Круглий стіл на тему: «Навички кризового консультування та розвиток психосоціальної стійкості до стресу у дітей»
2.1 Первинна психологічна допомога та кризове консультування. ЗОШ № 10 Рак Р.Г.
2.2 Методики скринінгу дистресу та негативних наслідків травми. Психолог ЦПО Супрун Н.М.
2.3 Складання програми розвитку навичок психологічного відновлення: побудова підтримуючих відносин та соціальних зв’язків. ЗОШ №2 Гладченко Л.П.
2.4 Розвиток навичок керування психологічними реакціями. Корекційні заняття. ЗОШ№6 Музика І.В.
2.5 Робота в малих групах «Створення банку психокорекційних програм, які використовуються практичними психологами у роботі з дітьми з низькою стресостійкістю». (З досвіду роботи практичних психологів). Практичні психологи шкіл міста
ІV засідання квітень СНАУ Тема «Психологічний мікроклімат групи та його вплив на духовний розвиток учня»
3.1 Позитивний мікроклімат класного колективу та його вплив на успішність та відчуття комфорту учнів. Практичний психолог СНАУ Шевченко В. Є.
3.2 Роль вчителя у встановленні позитивного мікроклімату в класі. ЗОШ № 11 Триус В. М.
3.3.Способи реагування вчителя у розв’язанні проблемних ситуацій. ЗОШ № 8 Гарцарик К. В.
3.4 Створення банку психодіагностичних методик «Дослідження психологічного мікроклімату класу». Роменське відділення КЗСОР (Сумська обласна гімназія-інтернат для талановитих та творчо обдарованих дітей) Самілик Т. В.
3.5 Рекомендації психолога класним керівникам по налагодженню сприятливого мікроклімату в класах. Презентація буклетів. (З досвіду роботи практичних психологів). Практичні психологи шкіл міста.

План роботи

методичного об’єднання практичних психологів ДНЗ

2017-2018 навчальний рік

Керівник – Плахтій О. М.

І засідання

Жовтень 2017 рік Відділ освіти

Тема. Психологічний супровід моніторингу якості знань дітей за допомогою кваліметричного підходу.

1. Методичні рекомендації щодо оцінювання рівня розвитку дитини старшого дошкільного віку за допомогою кваліметричної моделі.

Практичний психолог ДНЗ № 4 Плахтій О. М.

2. Роль практичного психолога в оцінюванні рівня розвитку дитини старшого дошкільного віку за допомогою кваліметричної моделі.

Практичний психолог ДНЗ № 9 Косенко К. О.

3. Співпраця вихователя і практичного психолога в оцінюванні якості знань дитини. Практичний психолог ДНЗ № 1 Янголь Г. Я.

Практикум:

Підготовка інструментарію для проведення моніторингового дослідження.

Практичні психологи ДНЗ

ІІ засідання

Грудень 2017 року ДНЗ № 10 «Казка»

Тема. Проблемні діти в ДНЗ.

1. Поведінкові труднощі дітей дошкільного віку та шляхи їх виявлення.

(З досвіду роботи Костюченко К. І., практичного психолога ДНЗ № 10)

2. Проблеми корекції поведінки дітей дошкільного віку.

(З досвіду роботи Пасьовин Г. Г., практичного психолога ДНЗ № 2)

3. Світ сім’ї дитини з відхиленням у розвитку емоційної сфери. Психологічна робота з батьками таких дітей.

(З досвіду роботи Калємі О. В., практичного психолога ДНЗ № 3)

Практикум:

Розробка рекомендацій батькам і педагогам по роботі з емоційно-неблагополучними дітьми.

Вироблення діагностичного та корекційного інструментарію.

(Практичні психологи ДНЗ)

ІІІ засідання

Лютий 2018 року ДНЗ № 2 «Журавка»

Тема. Казкотерапія як один із методів практичної діяльності психолога.

1. Історія виникнення та мета застосування казкотерапії.

Практичний психолог ДНЗ № 6 Коваленко І. А.

2. Особливості використання казки в роботі з дошкільниками.

Практичний психолог ДНЗ № 2 Пасьовин Г. Г.

3. Алгоритм створення терапевтичної казки.

Практичний психолог ДНЗ № 4 Плахтій О. М.

Практична частина: Практикум «Лікування казкою».

П Л А Н роботи творчої групи практичних психологів м. Ромни на 2017-2018 н. р.

Керівник – Садовська І. В.

Тема: Профілактика суїцидальної поведінки серед молоді

Дата та місце проведення Зміст роботи Відповідальний
Серпень Організаційне засідання творчої групи спеціалістів: Розгляд алгоритму діяльності, обговорення актуальності обраного напряму, визначення мети роботи групи, планування діяльності на 2017-2018н.р., визначення основних напрямів роботи за темою, підбір літератури, методичних матеріалів до теми. Заглада М.М. -методист з ПС Садовська І.В. - керівник творчої групи психологів
Вересень Теоретичні аспекти самогубства. 1. Види самогубств (егоїстичне, апомічне; фаталістичне; альтруїстичне), їх особливості. 2. Основні мотиви суїцидальної поведінки серед дітей та молоді. 3. Характерні причини підліткових самогубств. 4. Створення ментальних карт аспектів суїцидальної поведінки. Горбатова Л.П.-практичний психолог СЗОШ №2 Рак Р.Г.– практичний психолог ЗОШ №10 Заглада М. М. Методист з ПС Учасники засідання
Листопад Організація психологічного супроводу дітей схильних до суїциду. 1. Методи виявлення дітей, які мають труднощі у навчанні, проблеми в поведінці й ознаки емоційних розладів. 2. Діагностичне обстеження дітей «групи ризику» (рекомендовані методики). 3. Створення банку діагностичних методик . Гарцарик К.В.-практичний психолог ЗОШ №8 Плахтій О.М. – практичний психолог ДНЗ №4 Учасники засідання
Січень Світ сім’ї дитини з особливими потребами. 1. Особливості спілкування батьків , педагогів із дітьми з психоемоційними розладами. 2. Презентація рекомендацій, пам’яток, буклетів для батьків, педагогів щодо особливостей спілкування з дітьми схильних до суїцидальних дій. 3. Узагальнення і систематизація рекомендацій для батьків та педагогів. Радчук Н.А. - практичний психолог ДПТНЗ «Роменське ВПУ» Самілик Т.В. – практичний психолог гімназії інтернату Учасники засідання
Березень Інтернет, соціальні мережі. Користь і шкода. 1. Вплив Інтернет мережі на фізіологічний та психічно-емоційний розвиток дитини. 2. Складання картки «Норми користування комп’ютером за віком». 3. Арт-терапія, як метод корекції комп’ютерної залежності. Майстер-клас. Федько С.М. - практичний психолог КНЕУ Янголь Г.Я. – практичний психолог ДНЗ №1 Калємі О.В. -практичний психолог ДНЗ №3
Травень Корекційно-розвиваюча робота з дітьми схильними до суїциду. 1. Корекція, як основний вид роботи психологічного супроводу дітей схильних до суїциду. Презентація корекційних програм, занять (з досвіду роботи). 2. Кроуссенс як засіб розвитку логічного та позитивного мислення учнів. 3. Створення банку корекційно-розвиваючих програм щодо роботи з дітьми з психо-емоційними розладами, схильних до суїциду. 4. Оформлення та видання методичного посібника. Підбиття підсумків роботи творчої групи спеціалістів за рік. Мазур В.С. – практичний психолог ЗОШ №5 Завгородня О.В. -практичний психолог ЗОШ №7; Учасники засідання Учасники засідання
СЕМІНАР № 1 жовтень 2016 року ВПУ-14

Тема : Формування відповідальності у підлітка за саморозвиток та самореалізацію своєї особистості.

Мета : Розширити знання спеціалістів з формування відповідальності у підлітків за саморозвиток та самореалізацію своєї особистості , опрацювати діагностичний інструментарій з даної проблеми, скласти картотеку методик для використання у роботі фахівців.

Теоретична частина:

1. Відповідальність як показник зрілості особистості.

Т.П.Величко, методист з ПС

2. Особливості формування самоконтролю в підлітковому віці. З досвіду роботи.

Н.А.Радчук, практичний психолог ВПУ 14

3. Життєві цінності як один із механізмів формування самосвідомості підлітка.

Л.П.Горбатова, практичний психолог СЗОШ №2

4. Зміст роботи практичного психолога щодо формування відповідальності у підлітків.

З досвіду роботи.

С.М. Федько, практичний психолог Роменського коледжу КНЕУ

Практична частина:

1. Розвиваюче заняття

Н.А.Радчук, практичний психолог ВПУ 14

2. Засідання круглого столу «Обмін досвідом та напрацюваннями з даної теми.»

Т.П.Величко, методист з ПС

СЕМІНАР № 2 листопад 2016 року ДНЗ №4

Тема : Профілактика конфліктів у навчальному закладі

Мета : Розширити знання практичних психологів з проблем конфліктних ситуацій у закладі; скласти банк профілактичних програм з дітьми та педагогами. Ознайомити учасників семінару з новими формами та методами по профілактиці конфліктів.

Теоретична частина

1. Роль практичного психолога у створенні сприятливого і безпечного

середовища в навчальному закладі.

Т.П.Величко, методист з ПС

2.Профілактика конфліктів у дитячому середовищі З досвіду роботи.

О.В. Калємі, практичний психолог ДНЗ №3

3. Профілактика конфліктності педагогів як умова формування сприятливого

психологічного клімату в дошкільному закладі. З досвіду роботи.

І.А.Коваленко, практичний психолог ДНЗ №7

4. Переговори як засіб урегулювання і розв'язання конфліктів. З досвіду роботи.

О.М.Плахтій, практичний психолог ДНЗ №4

Практична частина:

Практичне заняття «Коло примирення як метод розв’язання конфліктної ситуації»

О.М.Плахтій, практичний психолог ДНЗ №4

Семінар № 3 лютий 2017 року ЗОШ №4

Тема: Підвищення мотивації досягнення успіху у дітей підліткового віку.

Мета: Активізувати знання спеціалістів психологічної служби з підвищення мотивації досягнення успіху у дітей підліткового віку, розширити та поглибити знання практичних психологів щодо створення освітнього середовища школи; ознайомити з новим формами та методами роботи, спрямованими на розвиток Я-концепції у школярів, поповнити банк діагностичного інструментарію, корекційно-розвиваючих програм, розширити досвід з використання інтерактивних форм і методів роботи по підвищенню мотивації успіху у школярів.

Теоретична частина:

1. Мотивація успіху як необхідна умова повноцінного розвитку особистості.

Т.П.Величко, методист з ПС

2.Особливості мотивації успіху як засобу подолання невдач підлітків.

Р.Г.Рак, практичний психолог ЗОШ №10

3. Формування мотивації успішної навчальної діяльності учнів як одне з основних завдань діяльності практичного психолога. З досвіду роботи

Т.В.Самілик. практичний психолог Роменської гімназії школи-інтернату

4. Шляхи підвищення мотивації досягнення успіху в студентів ВНЗ.

З досвіду роботи

К.В.Гарцарік, практичний психолог ЗОШ №8

5. Психологічна допомога підліткам, спрямована на підвищення мотивації досягнення успіху у дітей підліткового віку

І.В.Садовська, практичний психолог ЗОШ №4

Практична частина:

1. Розвиваюче заняття для підлітків.

І.В.Садовська, практичний психолог ЗОШ №4

2 . Робота в малих групах

Обмін досвідом учасників семінару щодо результативності роботи з даного питання.

Т.П.Величко, методист з ПС

Семінар №4 березень 2017 року ДНЗ № 7

Тема: «Психологічна допомога та підтримка дошкільників у психотравмуючій ситуації»

Мета: Поглибити знання спеціалістів психологічної служби з питань моніторингу розвитку особистості учнів. Активізувати напрацювання спеціалістів із теоретичних та практичних аспектів щодо психологічних новоутворень.

Теоретична частина

1. Психологічне здоров’я дітей основна мета діяльності психологічної служби закладу.

З досвіду роботи.

Г.Я.Янголь, практичний психолог ДНЗ №1,5

2. Психологічні особливості переживання психотравмуючої ситуації дітьми. З досвіду роботи.

Г.Г.Пасьовин, практичний психолог ДНЗ №2

3. Арт-техніки та ігри з піском як методи психологічної допомоги учням у психотравмуючих ситуаціях. З досвіду роботи.

О.В.Калємі,практичний психолог ДНЗ №3

4.Психолого-педагогічний супровід дитини, яка пережила сімейне насильство. З досвіду роботи.

І.А.Коваленко, практичний психолог ДНЗ №7

5. Психологічна допомога дітям, які пережили психотравмуючу ситуацію

Т.П.Величко, методист з ПС

Практична частина

1. Розвиваюче заняття для дошкільнят.

І.А.Коваленко, практичний психолог ДНЗ №7

2 . Робота в малих групах

Обмін досвідом учасників семінару



План роботи методичного об’єднання практичних психологів ДНЗ 2016-2017 н.р.

Керівник м/о - Плахтій О.М.

1 засідання. ЖОВТЕНЬ ДНЗ № 3

Тема: Оновлена документація практичного психолога. Проблеми, пошуки відповідей.

1. Протоколи групових та індивідуальних консультацій .

( З досвіду роботи Калємі О.В.. практичного психолога ДНЗ № 3)

2 . Протоколи індивідуальної та групової діагностики.

(З досвіду роботи Янголь Г.Я.. практичного психолога ДНЗ № 5 )

3. Аналіз протоколу проведених занять.

(З досвіду роботи Пасьовин Г.Г. практичного психолоаг ДНЗ № 2)

Практична частина :

Засідання дискусійного клубу «Від теорії до практики»

2 засідання. ГРУДЕНЬ ДНЗ № 8

Тема:Психологічний супровід дітей, що потребують особливої уваги .

1. Психологічний супровід дітей «групи ризику»

( З досвіду роботи Коваленко І. А.. практичного психолога ДНЗ № 7)

2. Робота з дітьми, що перебувають в складних життєвих обставинах, діти-переселенці. .

(З досвіду роботи Прокопенко С ., практичного психолога ДНЗ № 8)

3. Супровід дітей з особливими освітніми потребами, шлях до інклюзії..

(З досвіду роботи Плахтій О. М. . практичного психолога ДНЗ № 4)

Практична частина :

Робота в групах «Банк діагностичних методик, та корекційно-розвиваючих програм»

Психологічна майстерня - Оформлення індивідуальних карток дітей даних категорій.

3 засідання. БЕРЕЗЕНЬ ДНЗ № 9

Тема «Психологічний супровід атестації педагогічних працівників»

1. Етапи психологічного супроводу атестаційного процесу педагогів та критерії психологічного аналізу діяльності педагога

( Практичний психолог ДНЗ № 9)

2 Банк діагностичних методик

( Пасьовин Г.Г.практичний психолог ДНЗ № 2)

3. Групова та індивідуальна робота психолога з педагогами в період підготовки до атестації

(З досвіду роботи Янголь Г.Я.. практичного психолога ДНЗ № 5 )

Практична частина :

Круглий стіл «Структура роботи практичного психолога з педагогічними працівниками, які атестуються. Розробка методичних рекомендацій»


П Л А Н РОБОТИ творчої групи на 2016-2017 н.р.

Керівник: Садовська І.В. -практичний психолог ЗОШ №4

Слухачі творчої групи:

Садовська І.В. – практичний психолог ЗОШ №4;

Завгородня О.В. - практичний психолог ЗОШ №7;

Гарцарик К.В.- практичний психолог ЗОШ №8;

Заглада М.М. - практичний психолог ЗОШ №11;

Мазур В.С. - практичний психолог ЗОШ №5;

Горбатова Л.П. - практичний психолог СЗОШ №2;

Рак Р.Г. - практичний психолог ЗОШ №10;

Янголь Г.Я. – практичний психолог ДНЗ №1

Плахтій О.М. - практичний психолог ДНЗ №4

Тема : Психологічний супровід дітей з особливими потребами.

Мета :Активізувати знання спеціалістів психологічної службиз питань психологічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами, Скласти банк діагностичного та корекційно-розвиваючого інструментарію з даної проблеми. Розробити алгоритм діяльності фахівців з даного напрямку.

Завдання :

1. Підбір літератури і створення бібліотеки психолога щодо проблеми соціально-психологічного супроводу дітей з особливими потребами та їхніх сімей.

2. Вивчення, аналіз, систематизація досвіду роботи над даною проблемою вітчизняних і зарубіжних фахівців.

3. Складання банку діагностичного та корекційно-розвиваючого інструментарію :

- програми корекційно-розвиваючих занять ;

- рекомендації, пам’ятки, поради батькам, вчителям щодо соціально-психологічної адаптації дитини з особливими потребами;

4. Апробація набутого досвіду і методичних розробок у закладах освіти області. Моніторинг ефективності їх застосування з метою подальшого удосконалення.

5. Поширення нового досвіду роботи з дітьми з особливими потребами та їхніми сім’ями (виступи на методичних об’єднаннях, семінарах, конференціях, батьківських зборах, публікації у пресі тощо).

6. Видання методичних рекомендацій. Підбиття підсумків роботи творчої групи за рік.

Засідання творчої групи спеціалістів проходитиме один раз на місяць, тривалість одного засідання 2 години.

Робота творчої групи спеціалістів проходитиме у різних формах : групові дискусії, міні-доповіді, мозкові штурми, ділові ігри, дебати, семінари, моделювання тощо.

ПЛАН РОБОТИ

Дата та місце проведення Зміст роботи Відповідальний
Вересень Організаційне засідання творчої групи спеціалістів : знайомство учасників, розгляд алгоритму діяльності, обговорення актуальності обраного напряму, визначення мети роботи групи, планування діяльності на 2016-2017 н.р., визначення основних напрямів роботи за темою, підбір літератури, методичних матеріалів до теми. Величко Т.П.-методист з ПС Садовська І.В.-практичний психолог ЗОШ №4 Практичні психологи ДНЗ, ЗОШ
Жовтень Діти з особливими потребами як об’єкт соціально-психологічної роботи: 1. Організація психологічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами. (Величко Т.П.,Садовська І.В.). 2. З досвіду роботи. Навчання дитини з особливими потребами в ДНЗ та ЗОШ : труднощі, проблеми, переваги». (Гарцарік К.В., Янголь Г.Я.). 3. З досвіду роботи. Соціально-психологічна підготовка вихователів, вчителів до роботи з дітьми з особливими потребами : рекомендації, поради, пам’ятки. (Учасники групи) 4. Створення банку діагностичних методик для роботи з дітьми з вадами мови, зору, хворими на ДЦП, із ЗПР, розумово відсталими дітьми. (Плахтій О.М., Заглада М.М.) Садовська І.В.-практичний психолог ЗОШ №4 Практичні психологи ДНЗ, ЗОШ
Листопад Світ сім’ї дитини з особливими потребами. 1. З досвіду роботи. Особливості спілкування батьків із дітьми з особливими потребами: рекомендації, поради, пам’ятки. (Учасники групи ) 2. З досвіду роботи . Створення банку діагностичних методик для роботи з батьками дітей з особливими потребами. (Учасники групи). (Горбатова Л.П., Завгородня О.В.). Садовська І.В.- практичний психолог ЗОШ №4 Практичні психологи ДНЗ, ЗОШ
Лютий Соціально-психологічна допомога дітям з ЗПР, хворим на ДЦП; розумово відсталим дітям.. 1. Співпраця з обласною ПМПК та дитячим лікарем-психіатром. 2. Створення інформаційної листівки «Ресурси громади».(Учасники групи) Садовська І.В.- практичний психолог ЗОШ №4; Практичні психологи ДНЗ, ЗОШ
Березень Соціально-психологічна робота з батьками дітей з особливими потребами . (рекомендації, поради, пам’ятки). 1. Зустріч з представником реабілітаційного центру. Садовська І.В.- практичний психолог ЗОШ №4; Практичні психологи ДНЗ, ЗОШ
Квітень Видання методичного посібника.. Підбиття підсумків роботи творчої групи спеціалістів за рік. Величко Т.П. -методист з ПС Садовська І.В.- практичний психолог ЗОШ №4 Практичні психологи ДНЗ, ЗОШ


П Л А Н РОБОТИ школи молодого спеціаліста на 2016-2017 н.р.

Керівник : Величко Т.П. - методист з психологічної служби

Слухачі школи:

Жмурко Н.А. – практичний психолог СЗОШ №1;

Олійник М.С. - практичний психолог ЗОШ №6;

Прокопець С. О.- практичний психолог ДНЗ №8;

Косенко К. О. - практичний психолог ДНЗ №9

Волосенко А.В.- соціальний педагог РКНЕУ

Костюченко К. І. - практичний психолог ДНЗ №10;

Тема : Перші кроки спеціалістів психологічної служби

Мета : Сприяти прискоренню адаптаційного періоду,

опрацювати функціональні обов’язки спеціалістів, нормативно - правову базу діяльності фахівців, циклограми проведення заходів. Активізувати знання з питань психологічного супроводу навчально-виховного процесу. Скласти банк діагностичного та корекційно-розвиваючого інструментарію з проблеми. Скласти графік «Годин психолога»

Завдання :

1. Опрацювання нормативно-правової бази, циклограми проведення заходів.

2. Вивчення, аналіз, систематизація досвіду роботи спеціалістів Сумщини.

3. Складання банку діагностичного та корекційно-розвиваючого інструментарію :

- програми корекційно-розвиваючих занять ;

- рекомендації, пам’ятки, поради батькам, вихователям, вчителям з різних проблем.

4. Складання «Годин психолога»

5. Видання методичних рекомендацій. Підбиття підсумків роботи школи за рік.

Засідання школи молодого спеціаліста проходитиме один раз на місяць, тривалість одного засідання 1,5 години.

Робота школи молодого спеціаліста проходитиме у різних формах : групові дискусії, міні-доповіді, мозкові штурми, ділові ігри, дебати, семінари, моделювання тощо.

Заняття 1

Творчість, майстерність, досконалість – це , насамперед,наполеглива праця.

В. Сухомлинський

Тема: Перші кроки до вершин професійної майстерності.

1.Обговорення плану роботи школи молодого спеціаліста - психолога

2. Практичний психолог: статус, функції, обов’язки.

3. Нормативно- правова база діяльності психолога.

4. Планування роботи

5. Анкетування “Якою має бути методична база фахівця”.

6.“Перші кроки професійного становлення: успіхи і невдачі ” Практична частина . Робота в малих групах. Ведення документації.

7.Огляд новинок психологічної літератури.

Заняття 2

Психологічне заняття – це дзеркало

загальної культури спеціаліста,

мірило його інтелектуального багатства, його світогляд, його ерудиція.

В. Сухомлинський

Тема. Діагностика у роботі психолога

1. Використання діагностичного інструментарію практичним психологом.

2. Вимоги до оформлення протоколу індивідуального та групового діагностування.

3. Робота в малих групах “ діагностика» аналіз результатів. Написання протоколу .

4. Консультація “ Проблеми. Шляхи вирішення проблем»

5. Огляд новинок психологічної літератури.

Заняття 3

Радість пізнання дається людині тоді, коли вона пізнаєпорівняно більше, ніж вимагається знати.

В. Сухомлинський

Тема. Розвиток пізнавальних здібностей дітей.

1. Планування й проведення корекційного заняття відповідно до вимог.

2. Робота в малих групах “Складання конспекту заняття»

3. Гра “Камертон” (кожен учасник представляє свій варіант початку заняття).

4. Консультація “ Від чого залежить ефективність корекційного заняття”.

5. Огляд новинок психологічної літератури.

Заняття 4.

Замало бути обізнаним у нових ідеях,потрібно знати, де можна використати ці ідеї,вміти з ними поводитись, а не лише захоплюватись.

Майкл Фурман

Тема. Консультативно-просвітницька діяльність з батьками та педагогами

1.Особливості консультативно-просвітницька діяльність з батьками та педагогами

2. Складання графіку «годин психолога»

3. Методична панорама “Ефективні форми і методи консультативно- просвітницької діяльності”.

4. Дискусія “ Як допомогти учням психологічно підготуватися до ЗНО та ДПА?”

5. Рефлексія. Самоаналіз у професійному становленні молодого спеціаліста”.

6. Пам’ятки для молодих фахівців з психологізації навчально-виховного процесу.




Кiлькiсть переглядiв: 2954