Засідання творчої групи психологів. ЗОШ №4
Сім'я є середовищем, у якому формується особистість дитини і закладається ресурс її соціальної адаптації. Мікроклімат, що батьки створюють в сім'ї, відіграє основну роль у процесі розвитку дитини.У сучасних умовах розвитку суспільства особливого значення набула сім'я і сімейні відносини, загострилася проблема спілкуванняв сім'ї, оскільки сімейні взаємини носять менш емоційний і духовний характер. Практика останніх років засвідчує збільшення кількості родин, які виховують дітей з особливими потребами. Ця тенденція вимагає вирішення питання щодо створення ефективної кваліфікованої допомоги цій категорії сімей, оскільки саме родина забезпечує соціалізацію та виступає основним вихователем дітей із порушеннями у фізичному та психічному розвитку. Цими словами відкрила засідання творчої групи методист методкабінету Величко Т. П., яке відбулося 30 листопада 2016 року на базі ЗОШ №4. Вона також наголосила, що низька культура міжособистісного спілкування з дітьми з особливими потребами в сім'ї призводить до фрустрації значущих потреб особистості в оцінці і самооцінці, у визнанні, у емоційній розрядці і емоційному контакті, в увазі, співпереживанні, розумінні тощо, що викликає внутрішньособистісніконфлікти, і в подальшому може призвести до труднощів у міжособистісному спілкуванні. Тому психологічна підтримка і допомога даної категорії сімей є однією з пріоритетних у роботі практичного психолога.
Слухачі творчої групи Горбатова Л.П., Завгородня О.В., Садовська І.В. відзначили психологічні особливості спілкування батьків із дітьми з особливими потребами, наголосили на найпоширеніших помилках батьків: неприйняття ситуації, перенесення провини на дитини, пошук винних, синдром жертви.
З досвіду роботи презентували банк діагностичних методик, інформаційно-просвітницькі матеріали, що використовують у роботі з батьками. Працюючи у групах, практичні психологи складали пам’ятки, рекомендації, поради батькам дітей з особливими освітніми потребами.
Підводячи підсумки роботи спеціалісти відмітили практичну спрямованість засідання творчої групи, підвищення рівня компетентності щодо організації діяльності, супроводжуючої роботи з батьками дітей з особливими освітніми потребами.