Семінар «Профілактика конфліктів у навчальному закладі».ДНЗ №4 "Малятко"

Особа, зливаючись з колективом, не втрачає себе.
Навпаки, вона досягає в колективі вищого рівню свідомості і вдосконалення. А.Барбюс

Аналіз сучасних досліджень засвідчує, що психологічна безпека освітнього простору навчального закладу є визначальною умовою, що впливає на ефективність навчально-виховного процесу. Питанням організації середовища, вільного від проявів психологічного насильства, конфліктів, сприятливого для всебічного розвитку та збереження психологічного здоров’я суб’єктів освітнього простору навчального закладу, було присвячено засідання семінару - практикуму практичних психологів дошкільних навчальних закладів «Профілактика конфліктів у навчальному закладі», що відбулося 23 листопада 2016 року на базі Роменського дошкільного навчального закладу №4 «Малятко».

Роботу семінару розпочала методист з психологічної служби Т.П.Величко, яка проаналізувала дослідження щодо проблем, труднощів, які виникають у процесі навчально-виховного процесу, ознайомила присутніх з визначенням поняття «середовище навчального закладу», «психологічна безпека» та «фактори ризику безпечного освітнього середовища», їх характеристиками, на всебічний гармонійний розвиток особистості дитини та педагога. Вона підкреслила, що психологічно безпечне освітнє середовище виступає як ефективна міжособистісна взаємодія, що сприяє емоційному благополуччю дітей і педагогів, розвитку психологічно здорової особистості, особистісному росту, професійному зростанню і довголіттю педагогів, гармонізації їх особистості.

Актуальним для практичних психологів дошкільних закладів міста виявилося питання профілактики конфліктності серед педагогів та в дитячому середовищі, формування психологічної культури педагогів як умови, що підвищує здатність освітнього середовища бути безпечним. Це питання розкрили практичні психологи

О.В. Калємі (ДНЗ №3) та І.А.Коваленко (ДНЗ №3)

Учасники семінару визначили завдання та зміст роботи практичного психолога дошкільного навчального закладу щодо організації психолого-педагогічної підтримки учасників навчально-виховного процесу, створення безпечного освітнього середовища, сприятливого для збереження та зміцнення психологічного здоров’я суб’єктів освітнього простору в сучасних умовах реформування освітньої галузі, та профілактики конфліктності у ДНЗ.

Свій досвід щодо форм та методів робити з зазначених питань презентувала практичний психолог О.М. Плахтій ДНЗ №4 «Малятко» та запропонувала колегам тренінгове заняття для педагогів «Формування команди».

Жвавий інтерес у присутніх викликало заняття з педагогами, у ході якого учасники відпрацьовували навички згуртування педагогічного колективу, емоційної стійкості, впевненості в собі, доброзичливого ставлення один до одного, самовдосконалення, рефлексії, оволодіння механізмами комунікативної компетентності

Презентуючи власні напрацювання, учасники зробили висновок, що проектування психологічно безпечного освітнього середовища у закладі повинно виходити із принципів захисту особистості кожного суб’єкта педагогічного процесу, через розвиток і реалізацію його індивідуальних потенцій, усунення конфліктів, психологічного насилля між його учасниками.

Під час заключного обговорення спеціалісти відмітили практичну спрямованість семінару, підвищення власного рівня компетентності щодо організації діяльності психологів з профілактики конфліктів, створення безпечного освітнього простору навчального закладу, сприятливого для гармонійного розвитку та реалізації особистості. Відзначили високий рівень проведення семінару.

Кiлькiсть переглядiв: 310