Перелік психодіагностичних методик

№ з/п Назва методики, автор Джерело Для вирішення яких завдань використовується, спрямованість Вік досліджуваних
1. Готовність до школи
1.1. Методика розподілення першокласників по класам різних типів відповідно до готовності до шкільного навчання (Ю.З.Гільбух) Дифференциация в начальном звене /Под ред. Ю.З.Гильбуха. - К.: Научн.- практ. центр «Психодиагностика и дифференцированное обучение», 1994. - 54 с. (С. 24 - 44) Визначення рівня психологічної готовності дитини до навчання у школі 6-7 років
1.2. Методика визначення готовності дитини до шкільного навчання: 1) Тестова бесіда (А.Керн, Я.Йєрасик), 2) Орієнтовний тест шкільної зрілості (невербальний субтест, А.Керн), 3) Орієнтовний тест шкільної зрілості (вербальний субтест, Я.Йєрасик) Готовність та адаптація дитини до школи /Упоряд. О.Главник. К.: Главник, 2007. - 192 с. (Серія «Психологічний інструментарій»). (С. 5 – 7, 64 - 66) Визначення психологічної готовності дитини до навчання у школі 6-7 років
1.3. Експрес-діагностика готовності дитини до навчання у школі (Ю.З.Гільбух, С.Л.Коробко, Л.О.Кондратенко) Діагностика готовності дітей до школи. Навчально-методичний посібник на електронному носії. За редакцією професора Т.М.Лисянської. – 2007. Визначення психологічної готовності дитини до навчання у школі 6-7 років
1.4. Методика діагностики готовності до навчання в школі дітей шестирічного віку (Н.М.Стадненко, Т.Д.Ілляшенко, А.Г.Обухівська) Діагностика готовності дітей до школи. Навчально-методичний посібник на електронному носії. За редакцією професора Т.М.Лисянської. – 2007. Визначення психологічної готовності дитини до навчання у школі 6 років
2. Дослідження соціально-психологічної адаптації 2.1. Дослідження адаптації до школи учнів 1-4 класів
2.1.1. Анкета для батьків першокласників Битянова М.Р., Азарова Т.В., Афанасьева Е.М., Васильева Н.Л. Работа психолога в начальной школе. - М.: Изд-во «Совершенство», 1998. - 352 с. (С. 305-308) Вивчення стану перебігу адаптації до навчання 6-7 років
2.1.2. Анкета (Н.Г. Лусканова) Овчарова Р.В. Практическая психология в начальной школе. - М.: ТЦ «Сфера», 1996. - 240 с. (С. 25 - 26) Вивчення рівня шкільної мотивації молодший шкільний вік
2.1.3. Проективний малюнок «Що мені подобається в школі» (Н.Г. Лусканова ) Овчарова Р.В. Практическая психология в начальной школе. - М.: ТЦ «Сфера», 1996. - 240 с. (С. 24 - 25) Вивчення рівня шкільної мотивації молодший шкільний вік
2.1.4. Шкала оцінки своєї компетентності (С.Хартер, адапт. Н.С.Чернишова) Прихожан А.М., Толстых Н.Н. Психология сиротства. 3-е изд. – СПб.: Питер, 2007.- 416 с. (С. 322) Визначення диференційованої самооцінки молодший шкільний вік
2.2. Дослідження адаптації учнів до нових умов навчання в середній школі
2.2.1. Анкета для вчителів та батьків (Роберт Гудмен, пер. Л.П. Пономаренко) Психологическая профилактика дезадаптации учащихся в начале обучения в средней школе. Методические рекомендации для школьных психологов / Под ред. Л.П.Пономаренко - Одесса, 1998. - 118 с. (С. 42 - 45) Вивчення стану перебігу адаптації учнів 5-х класів молодші підлітки
2.2.2. Анкета «Школа» (І.В.Крук) Психологическая профилактика дезадаптации учащихся в начале обучения в средней школе. Методические рекомендации для школьных психологов. / Под ред. Л.П.Пономаренко. Одесса, 1998. - 118 с. (С.46 - 47) Вивчення дезадаптації учнів 5-х класів молодші підлітки
2.2.3. Методика визначення особистісної адаптованості школярів (А.В.Фурман) Фурман А.В. Методика визначення особистісної адаптованості школярів. – Київ - Донецьк: «Ровесник», 1993.-22 с. (С. 16 - 21 ) Вивчення показників особистісної адаптованості школярів 9-11 років
2.2.4. Тест шкільної тривожності (Філліпс) Битянова М.Р., Азарова Т.В., Афанасьева Е.М., Васильева Н.Л. Работа психолога в начальной школе. - М.: Изд-во «Совершенство», 1998. - 352 с. (С.334-337) Вивчення шкільної тривожності молодший підліток
3. Дослідження пізнавальної сфери 3.1. Дослідження відчуттів
3.1.1 Експериментальне дослідження відчуттів Терлецька Л.Г. Психодіагностика розвитку від року до десяти. -Главник, 2008. - с.192 (Серія «Психол. інструментарій»). (С.109-111) Дослідження відчуття тиску, нюху, дотику, тактильної і зорової чутливості Молодший шкільний вік
3.2. Дослідження сприймання
3.2.1 Методика «Чого не вистачає?» (Р.С.Немов) Терлецька Л.Г. Психодіагностика розвитку від року до десяти. -Главник, 2008. - с.192 (Серія «Психол. інструментарій»). (С.84) Вивчення загального рівня розвитку сприймання Дошкільний вік
3.2.2 Методика «Які предмети заховані в малюнку?» (Р.С.Немов) Терлецька Л.Г. Психодіагностика розвитку від року до десяти. -Главник, 2008. - с. 192 (Серія «Психол. інструментарій»). (С.84) Визначення цілісного розвитку сприймання Дошкільний вік
3.2.3 Методика «Розуміння тексту» Терлецька Л.Г. Психодіагностика розвитку від року до десяти. -Главник, 2008. - с. 192 (Серія «Психол. інструментарій»). (С.85) Визначення рівня слухового сприймання Дошкільний вік
3.2.4 Методика «Знайди квадрат» Діагностична діяльність психолога дошкільного навчального закладу: Методичний посібник / Упоряд. М.І.Тіхонова. –Луганськ: Знання, 2006.-164 с. (С.92) Оцінка зорового диференційованого сприйняття Дошкільний вік
3.2.5 Експериментальне дослідження сприймання Терлецька Л.Г. Психодіагностика розвитку від року до десяти.-Главник, 2008.-с. 192 (Серія «Психол. інструментарій»). (С.112-115) Дослідження властивостей та видів сприймання Молодший шкільний вік
3.3. Дослідження уваги
3.3.1 Тест переплетених ліній (Рей-Череднікова) Увага дитини/Упоряд.: С.Максименко, Л.Терлецька, О.Главник. – К.: Главник, 2004. – 112 с.-(Психол. інструментарій). (С.33) Визначення рівня стійкості уваги дошкільний вік
3.3.2 Дослідження точності уваги Розвиток пізнавальних процесів дитини /Упоряд.: С.Максименко, В.Маценко, О.Главник. – К.: Мікрос-СВС, 2003. – 112 с.-(Психол. інструментарій). (С.34) Визначення точності уваги Молодший шкільний вік
3.3.3 Дослідження обсягу уваги Розвиток пізнавальних процесів дитини /Упоряд.: С.Максименко, В.Маценко, О.Главник. – К.: Мікрос-СВС, 2003.-112с.-(Психол. інструментарій). (С.35) Визначення рівня обсягу уваги Молодший шкільний вік
3.3.4 Дослідження концентрації уваги та її стійкості Розвиток пізнавальних процесів дитини /Упоряд.: С.Максименко, В.Маценко, О.Главник. – К.: Мікрос-СВС, 2003. – 112 с.-(Психол. інструментарій). (С.36) Визначення рівня концентрації уваги та її стійкості Молодший шкільний вік
3.3.5 Методика «Розстановка чисел» Розвиток пізнавальних процесів дитини /Упоряд.: С.Максименко, В.Маценко, О.Главник. – К.: Мікрос-СВС, 2003. – 112 с.-(Психол. інструментарій). (С.37) Оцінка сформованості довільної уваги Молодший шкільний вік
3.3.6 Дослідження здатності до розподілу уваги Увага дитини/Упоряд.: С.Максименко, Л.Терлецька, О.Главник. – К.: Главник, 2004. – 112 с.-(Психол. інструментарій). (С.54) Визначення здатності до розподілу уваги Підлітковій вік
3.4. Дослідження пам’яті
3.4.1 Методика «10 слів» Пам’ять дитини/Упоряд.: С.Максименко, Л.Терлецька, О.Главник. – К.: Главник, 2004. – 112 с.-(Психол. інструментарій). (С.24) Визначення рівня слухової пам’яті Дошкільний вік
3.4.2 Методика «Складні фігури» (Д.Векслер) Пам’ять дитини/Упоряд.: С.Максименко, Л.Терлецька, О.Главник. – К.: Главник, 2004. – 112 с.-(Психол. інструментарій). (С.24) Визначення рівня зорової пам’яті Дошкільний вік
3.4.3 Методика визначення рівня опосередкованого запам’ятовування (О.М.Леонтьєв) Пам’ять дитини/Упоряд.: С.Максименко, Л.Терлецька, О.Главник. – К.: Главник, 2004. – 112 с.-(Психол. інструментарій). (С.26) Визначення рівня опосередкованого запам’ятовування Дошкільний вік
3.4.4 Методика «Упізнавання фігур» Пам’ять дитини/Упоряд.: С.Максименко, Л.Терлецька, О.Главник. – К.: Главник, 2004. – 112 с.-(Психол. інструментарій). (С.27) Визначення рівня образної пам’яті Дошкільний вік
3.4.5 Методика «15 слів та 24 картки» Пам’ять дитини/Упоряд.: С.Максименко, Л.Терлецька, О.Главник. – К.: Главник, 2004. – 112 с.-(Психол. інструментарій). (С.34) Дослідження опосередкованого запам’ятовування Молодший шкільний вік
3.4.6 Методика «Механічне запам’ятовування 10 слів» Пам’ять дитини/Упоряд.: С.Максименко, Л.Терлецька, О.Главник. – К.: Главник, 2004. – 112 с.-(Психол. інструментарій). (С.35) Визначення слухової, зорової, моторно-слухової пам’яті Молодший шкільний вік
3.4.7 Методика Л.С.Виготського Пам’ять дитини/Упоряд.: С.Максименко, Л.Терлецька, О.Главник. – К.: Главник, 2004. – 112 с.-(Психол. інструментарій). (С.40) Дослідження опосередкованого запам’ятовування Підлітковий вік
3.4.8 Методика «Піктограми» (О.П.Лурія) Пам’ять дитини/Упоряд.: С.Максименко, Л.Терлецька, О.Главник. – К.: Главник, 2004. – 112 с.-(Психол. інструментарій). (С.40) Дослідження продуктивності запам’ятовування Підлітковий вік
3.4.9 Методика П.Нечаєва Пам’ять дитини/Упоряд.: С.Максименко, Л.Терлецька, О.Главник. – К.: Главник, 2004. – 112 с.-(Психол. інструментарій). (С.42) Дослідження типу запам’ятовування та відтворення матеріалу Підлітковий вік
3.5. Дослідження мислення
3.5.1 Методика «Виявлення розвитку словесно-логічного мислення» (Е.Ф.Замбацявичене. Модифікація Л.І.Переслені та О.М.Мастюкової) Психологічна діагностика інтелекту, мислення, креативності дитини /Упоряд.: С.Максименко, Л.Кондратенко, О.Главник. – К.: Мікрос-СВС, 2003. -112 с. - (Психол. інструментарій). (С.18) Вивчення різних аспектів словесно-логічного мислення дитини від 6,5 до 10 років
3.5.2 Розрізані фігурки. (Л.І.Переслені та О.І.Шуранова) Психологічна діагностика інтелекту, мислення, креативності дитини /Упоряд.: С.Максименко, Л.Кондратенко, О.Главник. – К.: Мікрос-СВС, 2003. -112 с. - (Психол. інструментарій). (С.22) Вивчення рівня розвитку наочно-дієвого мислення, зорового сприйняття, візуально-моторної інтеграції від 6,5 до 9 років
3.5.3 Прогресивні матриці Равена Фурман А.В. Психодіагностика інтелекту в системі диференціації навчання: Кн .для вчителя.-К.: Освіта, 1993. – 224 с. (С. 58) Дослідження логічного мислення Підлітковий вік
3.6. Дослідження уяви
3.6.1 Визначення індивідуальних відмінностей відтворюючої уяви Терлецька Л.Г. Психодіагностика розвитку від року до десяти. -Главник, 2008. - с. 192 (Серія «Психол. інструментарій»). (С.133) Визначення індивідуальних відмінностей відтворюючої уяви Молодший шкільний вік
3.6.2 Діагностика уяви Гільбух Ю.З. Темперамент і пізнавальні здібності школяра: психологія, діагностика, педагогіка. Київ: Ін-т психології АПН України, 1993. – 272 с. (С.129-142) Вивчення індивідуальних відмінностей уяви Молодший шкільний вік Підлітковий вік
3.7. Дослідження рівня інтелектуального розвитку
3.7.1 Шкала тестів розумового розвитку А..Біне - Т.Сімона Інтелектуальні здібності дитини /Упоряд.: С.Максименко, К.Максименко , О.Главник. – К.: Мікрос-СВС, 2003. - 96 с.-(Психол. інструментарій). (С.72) Дослідження розумового розвитку від 3 до 15 років
3.7.2 Тест інтелекту Р..Мейлі Психологічна діагностика інтелекту, мислення, креативності дитини /Упоряд.: С.Максименко, Л.Кондратенко, О.Главник. – К.: Мікрос-СВС, 2003.-112 с. - (Психол. інструментарій). (С.5) Вивчення структури інтелекту 12-15 років
3.7.3 Шкільний тест розумового розвитку Фурман А.В. Психодіагностика інтелекту в системі диференціації навчання: Кн .для вчителя.-К.: Освіта, 1993. – 224 с. (С.120) Діагностика розумового розвитку дітей 12-17 років
3.7.4 Інтелектуальна шкала Векслера для дітей Вимірювання інтелекту дітей: Посібник для психолога-практика.ч. 1. Людський інтелект і його вимірювання: теорія і практика/ За ред. Ю.З.Гільбуха. – К.: РОВО «Укрвузполіграф», 1992.- 133с. Вивчення інтелектуальних здібностей 5-16 років
3.8. Дослідження здібностей, обдарованості
3.8.1 Методика «Творча оригінальність» (Симановський А.Е.) Психологічна діагностика інтелекту, мислення, креативності дитини /Упоряд.: С.Максименко, Л.Кондратенко, О.Главник. – К.: Мікрос-СВС, 2003. -112 с. - (Психол. інструментарій). (С.32) Вивчення рівня оригінальності мальованих образів від 5 до 7 років
3.8.2 Короткий тест творчого мислення. (Торренс П. Адаптація О.І. Щебланової та І.С.Аверіної) Психологічна діагностика інтелекту, мислення, креативності дитини /Упоряд.: С.Максименко, Л.Кондратенко, О.Главник. – К.: Мікрос-СВС, 2003. -112 с. - (Психол. інструментарій). (С.32) Вивчення творчої обдарованості дітей та підлітків від 6 до 18 років
4. Особистісна сфера 4.1. Комплексне дослідження особистості
4.1.1. Опитувальник міні-мульт (скорочений варіант Мінісотського багатовимірного особистісного переліку ММРІ) Лучшие психологические тесты для профотбора и профориентации. Описание и руководство к использованию /Под ред. А.Ф.Кудряшова. Петрозаводск: изд-во «Петроком», 1992. - 320 с. (С. 75 - 81) Визначення психологічного профілю особистості підлітковий та юнацький вік
4.1.2. Тест-опитувальник PEN (Ганс та Сібіла Айзенк) Лучшие психологические тесты для профотбора и профориентации. Описание и руководство к использованию /Под ред. А.Ф.Кудряшова. Петрозаводск: изд-во «Петроком», 1992.- 320 с. (С. 70 - 74) Визначення особистісної лабільності, екстраверсії та психотизму підлітковий та юнацький вік
4.1.3. Тест Кеттелла (16 PF опи-тувальник) Лучшие психологические тесты для профотбора и профориентации. Описание и руководство к использованию /Под ред. А.Ф.Кудряшова. Петрозаводск: изд-во «Петроком», 1992. - 320 с. (С. 97 - 111) Визначення особистісного профілю підлітковий та юнацький вік
4.1.4. Дослідження самооцінки (Т.В.Дембо, С.Я.Рубінштейн) Методики психодиагностики в учебно-воспитательном процессе /Сост.В.В.Гришин, П.В.Лушин. М.: ИКА «Москва», 1990, 64 с. (С. 35 - 36) Визначення рівня домагань, його адекватності підлітковий та юнацький вік
4.1.5. Визначення спрямованості особистості (орієнтаційна анкета Б.Басса) Лучшие психологические тесты для профотбора и профориентации. Описание и руководство к использованию /Под ред. А.Ф.Кудряшова. Петрозаводск: изд-во «Петроком», 1992.- 320 с. (С. 115 - 119) Визначення особистісної спрямованості особистості підлітковий та юнацький вік
4.1.6. Шкала самооцінки (Ч.Д.Спілбергер, Ю.Л.Ханін) Лучшие психологические тесты для профотбора и профориентации. Описание и руководство к использованию /Под ред. А.Ф.Кудряшова. Петрозаводск: изд-во «Петроком», 1992.- 320 с. (С. 41) Визначення рівня реактивності та особистісної тривожності підлітковий та юнацький вік
4.1.7. Тест «Тривожність» (Р.Теммл, М.Дорка, В.Амен) Овчарова Р.В. Практическая психология в начальной школе.-М.: ТЦ «Сфера», 1996. - 240 с. (С. 36-46) Визначення рівня тривожності молодший шкільний вік
4.1.8. Шкала тривожності (Дж. Тейлор) Методики психодиагностики в учебно-воспитательном процессе /Сост.В.В.Гришин, П.В.Лушин. М.: ИКА «Москва», 1990, 64 с. (С. 53 - 54) Визначення загального рівня тривожності підлітковий та юнацький вік
4.1.9. Тест-опитувальник «Оцінювання рівня тривожності та схильності дитини до неврозу» (А.Захаров) Готовність та адаптація дитини до школи /Упоряд. О.Главник. К.: Главник, 2007. - 192 с. (Серія «Психологічний інструментарій»). (С. 18 - 19 ) Визначення рівня особистісної тривожності та схильності до неврозу молодший шкільний вік
4.1.10. Тест «Неіснуюча тварина» Лучшие психологические тесты для профотбора и профориентации. Описание и руководство к использованию /Под ред. А.Ф.Кудряшова. Петрозаводск: изд-во «Петроком», 1992.- 320 с. (С. 62 - 66) Визначення властивостей особистості та її психічних станів діти, підлітки, дорослі
4.1.11. Тест «Будинок. Дерево. Людина» (Дж.Бук) Романова Е.С., Потемкина О.Ф. Графические методы в психологической диагностике. - М.: Дидакт, 1992. - 256 с. (С. 164 - 239) Визначення властивостей особистості та її психічних станів діти, підлітки, дорослі
4.1.12. Характерологічний опитувальник (К.Леонгард) Лучшие психологические тесты для профотбора и профориентации. Описание и руководство к использованию /Под ред. А.Ф.Кудряшова. Петрозаводск: изд-во «Петроком», 1992. - 320 с. (С.82 - 85) Визначення акцентуацій характеру особистості підлітковий та юнацький вік
4.1.13. Патохарактерологічний діагностичний опитувальник (ПДО, А.Є.Лічко) Рогов Е.И.Настольная книга практического психолога в образовании. Учебное пособие. - М.: Владос, 1996. - 529 с. (С. 138 - 162) Визначення акцентуацій характеру підлітка 14-18 років
4.1.14. Модифікований опитувальник для ідентифікації типів акцентуацій характеру у підлітків (С.І.Подмазін) С.І.Подмазін, О.І.Сібіль. Як допомогти підлітку з «важким» характером. – К.: НПЦ Перспектива, 1996. – 160 с. (С.26-35) Визначення акцентуацій характеру підлітка підлітковий вік
4.1.15. Тест особистісної зрілості (Ю.З.Гільбух) Тест-опросник личностной зрелости /Под ред. Ю.З.Гильбуха. К.: Научн.-практ.центр «Психодиагностика и дифференцированное обучение», 1994. - 24 с. (С. 5-22) Визначення рівня особистісної зрілості підлітковий та юнацький вік
4.2. Дослідження темпераменту
4.2.1. Опитувальник В.М.Русалова (ОСТ ) Рогов Е.И. Настольная книга практического психолога в образовании. Учебное пособие. - М.: Владос, 1996. - 529 с. (С. 131 - 137) Дослідження структури темпераменту підлітковий та юнацький вік
4.2.2. Опитувальник Айзенка Методики психодиагностики в учебно-воспитательном процессе /Сост. В.В.Гришин, П.В.Лушин. М.: ИКА «Москва», 1990. - 64 с. (С. 19 - 22) Дослідження типу темпераменту підлітковий вік
4.3. Дослідження характеру
4.3.1. Сигналітичний опитувальник М. Гекса Методики психодиагностики в учебно-воспитательном процессе /Сост. В.В.Гришин, П.В.Лушин. М.: ИКА «Москва», 1990. - 64 с. (16 - 18) Дослідження характерологічних особливостей особистості
4.4. Емоційно-вольова сфера
4.4.1. Емоційна спрямованість особистості (Б.І.Додонов) Методики психодиагностики в учебно-воспитательном процессе /Сост.В.В.Гришин, П.В.Лушин. М.: ИКА «Москва», 1990. - 64 с. (С. 54 - 56) Дослідження типів загальної емоційної спрямованості особистості підлітковий та юнацький вік
4.4.2. Методика виявлення схильності до емпатії (І.М.Юсупов) Семиченко В.А. Психологія емоцій. - К.: Магістр-S, 1998. - 128 с. (С.68 - 71 ) Дослідження емпатійних тенденцій особистості підлітковий та юнацький вік
4.4.3. Опитувальник САН В.Л.Марищук, Ю.М.Блудов, В.А.Плахтиенко, Л.К.Серва. Методики психодиагнос-тики в спорте. – М.: «Просвещение», 1983. – 192 с. (С. 156 - 157) Дослідження самопочуття, активності та настрою підлітковий та юнацький вік
4.4.4. Визначення локусу контролю (Дж.Роттер, Є.Ф.Бажін) Маценко В. Індивідуальний розвиток дитини. К.: Главник, 2007. - 128 с. (Серія «Бібліотечка соціального працівника») (С. 88 - 92) Визначення локусу суб’єктивного контролю особистості підлітковий та юнацький вік
4.4.5. Емоційна спрямованість особистості (Б.І.Додонов) Методики психодиагностики в учебно-воспитательном процессе /Сост.В.В.Гришин, П.В.Лушин. М.: ИКА «Москва», 1990. - 64 с. (С. 54 - 56) Дослідження типів загальної емоційної спрямованості особистості підлітковий та юнацький вік
4.5. Мотиваційна сфера
4.5.1. Ціннісні орієнтації (М.Рокич) Лучшие психологические тесты для профотбора и профориентации. Описание и руководство к использованию /Под ред. А.Ф.Кудряшова. Петрозаводск: изд-во «Петроком», 1992.- 320 с. (С. 112 - 114) Визначення системи цінностей особистості підлітковий та юнацький вік
4.5.2. Тест мотивації досягнення (ТМД, А..Мехрабіан) Рогов Е.И.Настольная книга практического психолога в образовании. Учебное пособие. - М.: Владос, 1996.-529 с. (С. 202 - 206) Діагностика стійких мотивів особистості: прагнення до успіху та уникнення невдач підлітковий та юнацький вік
4.5.3. Дослідження мотивації аффіляції (ТМА, А.Мехрабіан, модиф. М.Ш. Магомед-Емінова) Рогов Е.И.Настольная книга практического психолога в образовании. Учебное пособие. - М.: Владос, 1996. – 529 с. (С. 207 - 211) Діагностика стійких мотивів особистості: прагнення до прийняття та страху відторгнення підлітковий та юнацький вік
4.5.4. Шкала мотивації схвалення (Д.Краун, Д.Маслоу) Методики психодиагностики в учебно-воспитательном процессе /Сост.В.В.Гришин, П.В.Лушин. М.: ИКА «Москва», 1990. - 64 с. (С. 37) Діагностика мотивації схвалення підлітковий та юнацький вік
5. Дослідження міжособистісних стосунків та соціально-психологічного клімату 5.1. У сім'ї
5.1.1. Проективна методика “Малюнок сім'ї” (В. Хьюлс, Дж. Ділео, Л.Корман) Романова Е.С., Потемкина О.Ф. Графические методы в психологической диагностике. – М.: Дидакт, 1992. – 256 с. (С. 66-74) Вивчення особливостей взаємин дитини з батьками та найближчими родичами 6-7 років
5.1.2. Проективна методика “Кінетичний малюнок сім'ї” (Р. Бернс, С. Кауфман) Ганишина И.С. Неблагополучная семья и девиантное поведение несовершеннолетних. Учеб. пособие / И.С. Ганишина, А.И. Ушатиков. – М.: Изд-во НПО “МОДЭК”, 2006. – 288с. (С. 187-191) Вивчення особливостей взаємин дитини з батьками 6-7 років
5.1.3. Анкета “Взаємини в сім'ї” Професія: соціальний працівник / Упоряд.: С. Максименко. - К.: Главник, 2005. – 112 с. (С. 47-48) Вивчення специфіки взаємин у сім'ї, виявлення сімейних конфліктів, вивчення способів вирішення конфліктних ситуацій 13-18 років
5.1.4. Тест-опитувальник батьківського ставлення (А.Я. Варга, В.В. Столін) Рогов Е.И. Настольная книга практического психолога в образовании: Учебное пособие. – М.: ВЛАДОС, 1996. – 529 с. (С. 328-334) Вивчення типу батьківського ставлення до дитини, визначення наявності поведінкових стереотипів у спілкуванні з дітьми, особливостей сприйняття і розуміння характеру та вчинків дитини Батьки
5.1.5. Методика “Аналіз сімейних стосунків” (Е.Г Ейдеміллер, В.В. Юстицький) Романовська Д. Технологія роботи з батьками. – К.: Главник, 2007. – 128 с. (С. 7-17) Виявлення причин порушень сімейних стосунків, побудова стратегії консультування як з батьками, так і підлітками, вивчення особливостей взаємодії батьків з дітьми Батьки
5.1.6. Методика PARI (parental attitude research instrument). Автори: Е.С. Боярин, Р.К. Белл. Адаптована Т.В. Нещерет Мілютіна К. Психологія сім'ї. Техніки раціонально-інтуїтивної психокорекції родини. – К.: Главник, 2007. – 144 с. (С. 127-138) Вивчення ставлення батьків до різних сторін сімейного життя (сімейної ролі), вивчення ставлення батьків до дитини й життя в родині, особливостей батьківсько-дитячих відносин Батьки
5.2. У навчальному колективі
5.2.1. Анкета “Мій клас” (адаптована Ю.З. Гільбухом , О.В. Киричуком) Гільбух Ю.З., Киричук О.В. Шкільний клас: як пізнавати й виховувати його душу. – К.: Міжвід. наук.-практ. центр “Психодіагностика й диференційоване навчання”, 1994. – 208 с. (С. 106-108) Визначення рівня згуртованості учнівського колективу, конфліктності, вивчення ставлення окремих учнів до свого класу 8-12 років
5.2.2. Соціометрія (Дж. Морено) Битянова М. Как измерить отношения в классе: Социометрический метод в школьной практике / М. Битянова. – М.: ООО “Чистые пруды”, 2005. – 32 с. Вивчення емоційних зв’язків у групі учнів, адекватності уявлень учнів про свій статус в емоційній структурі групи, визначення осіб, що мають психологічний вплив у колективі 11-15 років
5.2.3. Анкета оцінки стосунків підлітка з класом Мерзлякова О. Інтерактивні заняття психолога з батьками / О. Мерзлякова. – К.: Шк. світ, 2008. - 120 с. (С. 67-71) Виявлення типів сприйняття підлітком колективу класу, визначення у який спосіб конкретний підліток спілкується з однокласниками 11-15 років
5.2.4. Карта-схема для експертного оцінювання психологічного клімату колективу Гільбух Ю.З., Киричук О.В. Шкільний клас: як пізнавати й виховувати його душу. – К.: Міжвід. наук.-практ. центр “Психодіагностика й диференційоване навчання”, 1994. – 208 с. (С. 97-98) Вивчення соціально-психологічного мікроклімату у класі 13-18 років
5.2.5. Тест опису поведінки К. Томаса (адаптований Н.В. Гришиною) Семиченко В.А. Психологія спілкування. – К.: “Магістр-S”, 1998. – 152 с. (С. 42-58) Визначення типових способів реагування у конфліктих ситуаціях 15-18 років, педпрацівники
п. 5.3. У педагогічному колективі
5.3.1. Анкета “Директор та завуч очима педагогів” Шакуров Р.Х. Социально-психологические основы управления: руководитель и педагогический коллектив. -–М. Просвещение, 1990. – 208 с. Вивчення ставлення підлеглих до директора закладу чи заступника адміністрації Педагогічні працівники
5.3.2. Анкета “Психологічний клімат у колективі” Шакуров Р.Х. Социально-психологические основы управления: руководитель и педагогический коллектив. –М. Просвещение, 1990. – 208 с. Вивчення психологічного клімату в колективі Педагогічні працівники
5.3.3. Тест на визначення переважаючого типу організаційної культури Мерзлякова Е.Л. Чему и как учить учителей. Тренинг эффективного педагогического общения. – СПб.: Речь, 2007.- 296 с. (С. 79-92) Вивчення специфіки організаційної культури навчального закладу Педагогічні працівники
5.3.4. “Експрес-методика” для вивчення соціально-психологічного клімату у колективі (О.С. Михалюк) Лучшие психологические тесты для профотбора и профориетации / Отв. ред. А.Ф. Кудряшов. – Петрозаводск.: “Петроком”, 1992. – 320 с. (С. 184-188) Вивчення соціально-психологічного клімату колективу на основі емоційного, поведінкового та когнітивного компонентів стосунків у колективі Педагогічні працівники
5.3.5. Тест на професійно- педагогічну комунікабельність (В.А. Кан-Калик, М.Д. Никандров) Семиченко В.А. Психологія спілкування. – К.: “Магістр-S”, 1998. – 152 с. (С. 65-70) Визначення рівня професійно-педагогічного спілкування, загального рівня комунікабельності Педагогічні працівники
5.3.7. Методика визначення стилю керівництва колективом (В.П. Захаров) Лучшие психологические тесты для профотбора и профориетации / Отв. ред. А.Ф. Кудряшов. – Петрозаводск.: “Петроком”, 1992. – 320 с. (С. 159-162) Визначення стилю керіництва Педагогічні працівники
5.3.8. Групова оцінка особистості керівника Бандурка А.М., Бочарова С.П., Землянская Е.В. Психология управления. – Харьков: ООО “Фортуна-пресс”, 1998. – 464 с. (С. 45-44 - 60) Вивчення психологічних характеристик керівника Педагогічні працівники
5.3.9. Методика визначення стилю керівництва трудовим колективом (А.Л.Журавльов, адаптована В.П. Захаровим) Лучшие психологические тесты для профотбора и профориетации / Отв. ред. А.Ф. Кудряшов. – Петрозаводск.: “Петроком”, 1992. – 320 с. (С. 159-162) Визначення стилю керівництва колективом Педагогічні працівники
5.3.10 Методика діагностики стилю взаємодії суб'єктів менеджменту у вербальних показниках Психологічний клімат колективу / Упоряд.: О.Марінушкіна, За заг. ред. С.Максименко, О.Главник. – К.: Главник, 2004. - 96с. (С. 67-75) Вивчення стилю взаємодії у колективі Педагогічні працівники
п. 6. Дослідження професійних здібностей, схильностей учнів
6.1. Опитувальник професійної готовності (Л. Кабардова) Методические рекомендации по использованию “Комплексной методики изучения личности школьника в профориентационной работе”. – Запорожье, 1992. – 142 с. (С. 7-12, 51-54) Вивчення професійних уподобань старшокласників, визначення найбільш сприятливої сфери професійної діяльності 15-18 років
6.2. Методика “Карта інтересів” Методические рекомендации по использованию “Комплексной методики изучения личности школьника в профориентационной работе”. – Запорожье, 1992. – 142 с. (С. 18-19, 67-73) Вивчення професійних інтересів учнів за уподобаннями навчальних предметів 15-18 років
6.3. Диференційовано-діагностичний опитувальник інтересів (Є.А. Климов) Лучшие психологические тесты для профотбора и профориентации. Описание и руководство к использованию /Под ред. А.Ф.Кудряшова. Петрозаводск: изд-во «Петроком», 1992.- 320 с. (С. 220-222) Вивчення професійних інтересів старшокласників 15-18 років
6.4. Опитувальник професійної спрямованотсі (ОПС) Д. Голланда (модифікація В.В. Синявського, О.О. Яшишина) Професійні здібності учня / Упоряд.: С. Максименко, О. Главник, М. Левтик. – К.: Главник, 2004. – 112 с. (С.11-18) Вивчення ступеню зв’язку типу особистості з сферою професійної діяльності, до якої є нахили 15-18 років
6.5. Орієнтовна анкета для дослідження спрямованості особистості Професійні здібності учня / Упоряд.: С. Максименко, О. Главник, М. Левтик. – К.: Главник, 2004. – 112с. (С.32-36) Вивчення спрямованості підлітків, домінуючих потреб, інтересів, нахилів, переконань 15-18 років
6.6. Методика вивчення вольової організації особистості (А.А. Хохлов) Методические рекомендации по использованию “Комплексной методики изучения личности школьника в профориентационной работе”. – Запорожье, 1992. – 142 с. (С. 28-30, 87-91) Вивчення готовності приймайти рішення, рівня усвідомлення професійної мети та способів її досягнення через саморозвиток та професійне самовиховання 14-18 років
7 Особливості навчально-виховного процесу
7.1. Анкета «Директор і завуч очима вчителів» (Р.Х.Шакуров) Шакуров Р.Х Социально-психологические основы управлением: руководитель и педагогический коллектив. - М.: Просвещение, 1990. - 208 с. (С. 1) Визначення рівня задоволеності педагогічного колективу стилем керівництва педагоги
7.2. Анкета для педагогів Организация и содержание деятельности психологической службы образования. Методические рекомендации для руководителей средних общеобразовательных учреждений /Сост. К.Г.Теплякова, Л.П.Пономаренко. О.: ИУУ, 1999. - 124 с. (С. 111 - 112) Визначення рівня задоволеності педагогічного колективу стилем керівництва педагоги
7.3. Анкета «Адміністрація очима педагогів» Інструментарій соціально-психологічної експертизи щодо ефективності діяльності загальноосвітнього начального закладу. Частина 1. Частина 2. Х.: ХОНМІБО, 2003. -34 с. Визначення рівня задоволеності педагогічного колективу стилем керівництва педагоги
7.4. Анкета для вчителів Інструментарій соціально-психологічної експертизи щодо ефективності діяльності загальноосвітнього начального закладу. Частина 1. Частина 2. Х.: ХОНМІБО, 2003. - 34 с. Визначення рівня задоволеності педагогів від роботи в навчальному закладі педагоги
7.5. Методика визначення стилю керівництва трудовим колективом (А.Л.Журавльов) Лучшие психологические тесты для профотбора и профориентации. Описание и руководство к использованию /Под ред. А.Ф.Кудряшова. Петрозаводск: изд-во «Петроком», 1992. – 320 с. (С. 159 - 161) Визначення стилю керівництва колективом педагоги
7.6. Методика векторного моделювання освітнього середовища (В.Ясвін) Ясвин В. Векторная модель школьной среды // Директор школы. – 1998. - №6. – С. 13-22 Визначення якості освітнього середовища навчального закладу педагоги
7.7. Анкета для педагогів (Н.Л. Коломінський) Антощак О. Психологічні аспекти моніторингу плинності кадрів у закладах освіти // Психолог. - 2008. - №20 (Вкладка) (С. 30 - 39) Визначення мікроклімату у педагогічному колективі педагоги
7.8. Визначення наявності стресу у педагогічних працівників ( Шеффер) Інструментарій соціально-психологічної експертизи щодо ефективності діяльності загальноосвітнього начального закладу. Частина 1. Частина 2. Х.: ХОНМІБО, 2003. - 34 с. (С. 22) Визначення рівню стресу у педагогічних працівників педагоги
7.9. Анкета для педагогічних працівників Теория і практика атестаційної експертизи в закладах освіти. Друге видання, перероблене та доповнене: посібник. – Тернопіль: Астон, 2005. – 136 с. Визначення рівня правової захищеності педагогів педагоги
7.10. Анкета на виявлення факторів, які стимулюють та перешкоджають навчанню, розвитку, саморозвитку вчителя у школі Организация и содержание деятельности психологической службы образования. Методические рекомендации для руководителей средних общеобразовательных учреждений /Сост. К.Г.Теплякова, Л.П.Пономаренко. О.: ИУУ, 1999. - 124 с. (С. 115 - 116) Виявлення факторів, які стимулюють та перешкоджають навчанню, розвитку, саморозвитку вчителя у школі педагоги
7.11. Анкета «Визначення здатності вчителя до роботи в умовах особистісно зорієнтованої парадигми освіти» (О.Є.Марінушкіна) Актуальні проблеми діяльності психологічної служби системи освіти. Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції. – Суми, 2006. - 141 с. (С. 64 - 65) Визначення готовності вчителя до роботи в умовах особистісно зорієнтованого навчання педагоги
7.12. Анкета «Батьки і школа» Інструментарій соціально-психологічної експертизи щодо ефективності діяльності загальноосвітнього начального закладу. Частина 1. Частина 2. Х.: ХОНМІБО, 2003. - 34 с. (С. 23 - 24) Визначення ставлення батьків до організації навчально-виховного процесу у школі батьки
7.13. Анкета для учнів Інструментарій соціально-психологічної експертизи щодо ефективності діяльності загальноосвітнього начального закладу. Частина 1. Частина 2. Х.: ХОНМІБО, 2003. - 34 с. (С. 30) Визначення ставлення учнів до вчителів учні 7-11 класів
Кiлькiсть переглядiв: 15310